Tuesday, September 2, 2008

Karisma KL: terciptanya sejarah...


Salam,

Alhamdulillah, dengan izin Allah s.w.t. Karisma Kuala Lumpur telah selamat dilancarkan pada 8 Ogos 2008 (080808) yang lalu bertempat di Pusat Komuniti JIM, Pusat Bandar Melawati, Kuala Lumpur. Turut dilancarkan ialah 'anak' kepada Karisma Kuala Lumpur iaitu Karisma IIC (International Islamic College). Sempat juga aku menoleh kepada jam yang tergantung di dinding dewan.. wah! Jam menunjukkan 10.08 malam!!

Syukur juga kerana program berjalan lancar walaupun dalam suasana yang sederhana. Program dirasmikan oleh Yang Dipertua JIM Kuala Lumpur, Akh Roshasni Marjumat yang menyampaikan ucapan dengan cukup bersemangat. Kehadiran juga sangat memuaskan; adik-adik Karisma daripada IIC, USIM KL, UKM KL dan PPUKM. Turut serta ialah naqib dan naqibah JIM Daerah Batu dan Titiwangsa yang membawa usrah pelajar IPT yang terlibat.

Pada malam tersebut juga, pengumuman Ahli Jawatankuasa Penaja Karisma Kuala Lumpur sesi 2008/2009 telah dibuat. Akh Hafizul Amin (USIM KL) dan Ukht Athirah (UKM KL) telah dilantik menjadi Ameer dan Ameerah.

Perancangan penubuhan Karisma Kuala Lumpur sejak tahun 2005 lagi akhirnya telah menjadi kenyataan. Semoga semua AJK Penaja Karisma Kuala Lumpur yang telah dilantik dapat melaksanakan amanah ini dengan sebaiknya.. Teruslah melakar sejarah.. menggiatkan usaha-usaha dakwah dan islah yang merentasi semua mahasiswa di bumi bertuah...

Salah satu amanahku sebagai Pengerusi JIM IPT KL sejak tiga lalu tertunailah sudah..Alhamdulillah...

Semoga diberkati Allah.


Akh Amirul sedang memberi ucapan sambil diperhatikan KM selaku emcee...



Akh Wan Am memberi penerangan ringkas mengenai KARISMA



Ahli-ahli KARISMA yang hadir...



Jawatankuasa KARISMA Kuala Lumpur



Jawatankuasa bersama KM, Makcik Hasnah, Makcik Zaidatul, Akh Wan Am dan Pak Hasni



-WaN aM-
100808
2.55 p.m.
Kuala Lumpur


No comments: